Bel me terug
T 024-2022013

U kunt bij Praktijk Vloet terecht met bijvoorbeeld de volgende klachten:

-    Blessures/overbelasting
-    Gewrichtsproblematiek
-    Spieraandoeningen
-    Zenuwpijnen
-    Maag- en darmklachten
-    Hormoonstoringen

Tijdens de eerste behandeling, inclusief intakegesprek, bespreken wij uw klachten en stellen we een behandelplan op. Dit duurt ongeveer een uur. De vervolgbehandelingen duren 15 tot 30 minuten. Het aantal en de frequentie van de behandelingen is volledig afhankelijk van uw klachten.

Behandelvormen

Alle behandelingen worden uitgevoerd volgens de vijf natuurgerichte principes; energie, prikkeloverdracht, drainage, voeding en psyche. Uw behandeling vindt altijd plaats met behulp van laser, aangevuld met de overige methodieken die in onze praktijk worden toegepast:

-    Laser
-    Auriculo (westerse oor-acupunctuur)
-    Op NLP gebaseerde trainingen
-    Polsdiagnostiek
-    Oor- en voet reflex

Laser

Laser - ook wel Low Level Laser Therapie (afgekort LLLT) of Soft Laser therapie genoemd - is een wetenschappelijk geteste behandelmethode. Deze methode is zeer effectief gebleken in de strijd tegen tal van ziekten en aandoeningen. Een laser behandeling stimuleert het zelfherstellend vermogen van het lichaam.

Door het energieniveau van de cellen te stimuleren, de doorbloeding te verbeteren, ontstekingsverschijnselen af te remmen en de aanmaak van lichaamseigen pijnstillende stoffen (endorfine) te stimuleren, vermindert lasertherapie de pijn van spier-, pees- en gewrichtsklachten en wordt het herstel gestimuleerd.

Lasertherapie vermindert de pijn van spier-, pees- en gewrichtsklachten en stimuleert het herstel door:

-    het energieniveau van de cellen te stimuleren;
-    de doorbloeding te verbeteren;
-    de ontstekingsverschijnselen af te remmen;
-    de aanmaak van lichaamseigen pijnstillende stoffen (endorfine) te stimuleren.

Veel klachten aan gewrichten, spieren en pezen kunnen met laser succesvol worden behandeld. Lasertherapie geeft ook vaak goede resultaten bij chronische klachten waarbij andere methodes geen uitkonmst bieden.

Auriculo  (Westerse oor-acupunctuur)

Auriculo is een moderne ontwikkeling binnen de acupunctuur en bestaat uit het plaatsen van naaldjes in of bij het oor. Auriculo is met name succesvol in pijnbestrijding (hoofdpijn), bij allergieen, klachten van rug, nek en schouders en als ondersteuning bij het afvallen en het stoppen met roken.

De grondlegger van Auriculo is de Franse arts Paul Nogier. In vergelijking met de Chinese acupunctuur is Auriculo weinig traditioneel, voortdurend in ontwikkeling en bovendien baanbrekend.

NLP (neuro linguïstisch programmeren)

NLP is de studie naar ons bewuste en onbewuste innerlijk en ons bijbehorende gedrag. NLP gaat over 'hoe' we de dingen doen die we doen. Hoe reageren wij met onze communicatie en ons gedrag op dat wat wij waarnemen?

Via een intern proces worden onze zintuiglijke waarnemingen omgezet in communicatie en gedrag. Met NLP wordt u zich bewust van dit proces, zodat u blijvende veranderingen in  communicatie, gedrag en resultaten kunt creëren.

Polsdiagnostiek

Polsdiagnostiek maakt gebruik van zogenaamde hulpfilters, die informatie verstrekken over de aard van een probleem. Daarmee kunnen we op diverse niveaus meten of er sprake is van een bewustzijnsverstoring, een emotionele verstoring of een puur fysiek probleem.

Oor- en voetreflex

Door het op een bepaalde manier masseren van de oren en/of voeten wordt het zelfregulerend vermogen van het lichaam geactiveerd.

Meer weten over de behandelingen of tarieven? Neem gerust contact op.

Praktijk Vloet is onderdeel van eraCare waar wij u kunnen helpen met:

Afvallen
Stoppen met roken

Behandelingen bij Praktijk Vloet zijn:

• Ongevaarlijk
  • Niet giftig